July 1, 2011

cerita 55... tak sempat!

Beberpa hari ni aku sibuk dengan jahit uncang.Tak baper cukup tidor. Aku janji siap dalam masa lebih kurang seminggu tapi aku dah drag berhari-hari. Puas aku kerja keras siapkan uncang Surida. Bukan senang nak potong dan jahit kain satin. Nasib baik Lalingku dan Mak banyak7x membantu dari potong, jahit dan pasang reben. Dari pengalaman ni, aku berfikir macam mana cara nak mudahkan kerja. Aku survey peralatan yang memudahkan & mencepatkan kerja-kerja jahit ni. Ada yang aku rasa tak masuk akal harganya, contoh: alat potong kain kat gambar bawah ni. Portable cutter kw-608 rm1800! Mak aiiii.... Kalau yang ada table logik ler skit. Yang ada table rm2500. Dah.... tak payah! Memang orang ni tak nak aku beli barang dia. Hehehh


Hmmm nampaknya, aku beli yang ikut tahap kemampuan projek sekarang dan aku takkan beli benda-benda yang tak logik harganya, aku teruskan untuk membeli benda-benda kat bawah ni iaitu:

Total = 166.0 + 59.0 = 225. Jimat banyak5x kan daripada aku beli ala-ala cutter kertas rm1500 atau rm2500 :)

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...