May 31, 2013

Jam 3 pagi

Selesai angkut mengangkut. Jan 5:30am nak kena bangun, siap2 gi keje. Wuaaaa... Tido dalam tren sehingga       BTS. Lewat sampai ofis. Kerja tak berapa banyak. Alhamdulilah, Allah bagi diskaun hari ni. Ngeh. Balik kerja, lalingku jemput kat ofis sebab nak ambil besi buruk dia dan pasu bunga mak. Sampai rumah, serabut. Bilik penuh dengan barang-barang.

May 22, 2013

Tinggal beberapa hari lagi...

... untuk kami tinggal di sini, No.8, Jalan Suasana dalam suasana rumah kabin yang tak siap. Siap atau tidak, tetap pindah sebelum 1 Jun menjelma. Tiada pilihan. Semoga Allah permudahkan urusan ini. Amin.

May 16, 2013

Cikgu

Hari ini ialah hari guru. Jadi, saya pun nak bagi kata-kata penghargaan..... 


SELAMAT HARI GURU 


.....kepada cikgu cikgi yang mengajar saya ilmu menjalani hidup dengan baik secara langsung & tidak langsung terutama, Mak & Ayah

May 7, 2013

Saya sudah.. anda?

Ahad lepas saya dah tunaikan tanggungjawap saya sebagai rakyat Malaysia, mengundi. Seperti musim lalu, saya mengundi di Sekolah Kebangsaan Kuang, sekolah lama saya. Lama pulak beratur. Kalau ada umur panjang lima tahun lagi, saya buang undi petang. Dua tiga orang je macam musim lepas. Jimat masa dan cuaca tak berapa panas. Sambil tunggu giliran, sempat jengok-jengok perubahan. Dah banyak blok-blok bangunan. Masa mengundi ni la jumpa muka-muka penduduk asal, lama dan kawan-kawan sekolah dulu.


Undi mula dikira selepas jam 5. Ramai yang berjaga untuk tunggu keputusan termasuklah En. Suami (psssttt... dia tak mengundi. Busuk sungguh! Heee)

En. Penanalisa undi 
Keputusan....

BN

Tahniah. Semoga janji ditepati. Warga pemimpin BN mempunyai tanggungjawap yang besar melaksanakan kerja anda sebagai pemimpin terutama pemimpin-pemimpin Islam. Anda lalai memegang amanah, anda berdosa. 

Cerita Kiah

Minggu ni agak sibuk dengan rutin harian. Keje ofis.. submit FloraRosa, Ancubic, Tiara Hill. Keje rumah.. nak siapkan rumah untuk tetamu h...