June 19, 2012

Kek Pelangi (Ombre Layered Cakes)


Sedapnyer tengok gambar-gambar kek kaler-kaler (pelangi) kat mukebuku. Banyak kek cantik-cantik yang  buat saya terliur. Atoi aiii. Tedapnyerrr. Sedap la kot sedap macam kek butter. Bile tengok resipi... sah kek butter. Saya suke! saya suke! Yum.. yummm.. yummm. Nak buat lah!
Macam-macam leh dapat kaedah buat kek ni bila google satu maya nih... antaranya
Kaedah 1
Kaedah 2

June 12, 2012

Jom Tengok Bola: Msia vs. Spore

Jom.. jom tengokk. Alhamdulilah... Allah telah memberi satu keajaiban malam ni. Kali ni kemenangan ditangan Malaysia 2-0.


 





 





Alunan Penawar

Sejak beberapa bulan ni, saya tak boleh tumpu sepenuhnya terhadap kerja. Mengular je lebih.. boleh katakan, sejam je buat kerja. Perasaan juga tak tenteram... 'panas'. Hati ni selalu megeluh, "Ya Allah, kenapa ni... apa dah jadi ni?" Jari ni selalu nak klik kat bacaan ayat-ayat Al-Quran dan selalu terbantot dan sangkut kat game dan klik2 yang menghayalkan. Hari ni saya kuatkan semangat untuk klik secara rawak kat salah satu surah Al-Quran. Selepas diperdengarkan satu surah penuh (Surah Al-Hijr), baru saya perasan yang saya bagi tumpuan sepenuhnya kat kerja dan timbul rasa ketenangan. Alhamdulilah... inilah penawar yang saya cari sejak beberapa bulan yang lalai dan cuba jauh.

Cerita Kiah

Minggu ni agak sibuk dengan rutin harian. Keje ofis.. submit FloraRosa, Ancubic, Tiara Hill. Keje rumah.. nak siapkan rumah untuk tetamu h...