October 28, 2011

cerita 90... musim hujan tiba

Syukran.... musim awan menangis sejak minggu lepas. Penghujung tahun. Smoga bumi Malaysia subur & harap2 tak ada kejadian banjir kronik. Bagi penduduk negeri2 Sabah, Sarawak dan terutamanya Kelantan & Terengganu, peringatan dah dibuat. Satu Bangkok dah banjir. Musim sejuk ni, sedap tido termasuk anak2 Mak.....
Zzzzz....

October 26, 2011

citer 89... Happy Deepavali!

Hari ni tak keja sempena menyambut Deepavali, tapi lalingku kije. Pagi ni masuk tenet dulu... layan blog & facebook jap. Plan hari ni, nak pi GM KL... beli borong baju & seluar. Pas tu gi kedai Syarikat Reben untuk projek 9.
Petang semalam, Busu muntah2 darah dikejarkan ke HUKM. Aku dapat call 7pm & sampai sana kul 8:05pm. Tak dapat nak tengok Busu sebab dah kul 11pm kitorang dapat tau dah dipindahkan ke wad. Asal Mak dapat tengok. Kalau tak de hal, hari ni aku nak gi tengok. Belom tau lagi apa keputusan doktor. Doktor pindahkan Busu ke wad tanpa bagitau kitorang. Lama kat wad, baru kitorang datang.

October 24, 2011

citer 88... letih

Hmmm... semalam kaki tangan bekerja dari 7am - 1130pm. Dari shopping ikan ayam sayur kt pasar borong - window shopping baju borong kt chow kit - hantar uncang - amik air bukit - hantar kak ida balik kg. baru. Letihnyer. Pagi ni 'nyampah' nak buat sarapan. Sib baik Lalingku faham. Bila dah letih, emosi tak baper nak stabil. Apa isi penting postr kali ni? Hmmm tak de pon. Citer letih jek :)

* Suatu hari nanti aku nak citer pasal air bukit

October 22, 2011

cerita 87... pemerhati facebook

Facebook, tempat aku update kabar berita kekawan sedara. Tapi dah minggu-mingu kebelakangan ni aku jadi pembaca.. pemerhati facebook. Dah malas nak 'aktif'. Lebih selesa sekarang.

Pengajaran dari pengalaman lepas. Hehehh. Hmm... macam2 aku tengok & baca status, gambar, komen, citer member2 fb nih. Yang gedik2.. sedih.. suka. Macam2 kerenah. Tunjuk kehebatan masing-masing & bagi idea, tips, kesedaran, ilmu & pendapat yang baik. Blog merangkap diari, tempat aku bercerita tentang perasaan & idea. Kekadang aku rasa poyo lak nanti blogger lain baca. Hmm baper jek blogger yang tersesat kat blog aku nih. Hehehh. Sejak berumahtangga ni, kawan berciter tak baper nak ada. Siannyer. Laling aku tempat aku berciter segala-galanya tanpa ada selindung-selindung & rahsia. Tima kasih, Sayang. Tima kasih, Diari Blog :)