July 12, 2013

Kalimah Insyallah...

Jumaat kembali lagi. Hujung minggu bermula. Hari ni hari ketiga berpuasa. Alhamdulilah, semua berlaku dengan lancar. Mula tahun ni saya minta kebenaran waktu kerja 8:30am - 4:30pm dengan waktu rehat setengah jam. Sampai rumah lebih kurang 6:15pm.

Sejak kemarin, saya baca surah Al-Kahfi. Pagi ni selesai. Tak kan baca je, kena la tau maknanya. Tak sampai separuh sebab dah nak sampai ofis tapi ayat yang jadi perhatian saya ialah..
* Dan janganlah engkau berkata mengenai sesuatu (yang hendak dikerjakan): Bahawa aku akan lakukan yang demikian itu, kemudian nanti (Ayat 23) 

* Melainkan (hendaklah disertakan dengan berkata): Insya Allah dan ingatlah serta sebutlah akan Tuhanmu jika engkau lupa dan katakanlah: Mudah-mudahan Tuhanku memimpinku ke jalan petunjuk yang lebih dekat dan lebih terang dari ini (Ayat 24)


Jadi, saya perlu sebut Insya Allah sebelum lakukan sesuatu dan dalam hati, yakin Allah akan tolong bila laksanakan pekerjaan tersebut. Selamat mencuba, Diri-Sendiri! ;)

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...