September 24, 2014

Usah dikenang


Ya... suatu nasihat yang sangat baik untuk saya. Sejak akhir-akhir ni seriau bila hal yang lepas tetiba je tumpang lalu. Macam-macam yang barang lepas melintas dan terlintas. Senyum ada... nangis pun ada. Kesilapan-kesilapan besar dan kecil yang saya dah buat. Ini semua pengajaran dan ilmu hidup untuk masa depan. Macam ni lah bila melayan perasaan sambil buat kerja.
Saya dah buat keputusan untuk buka buku baru. Tak perlu terlalu ambil hati dengan apa yang telah berlaku.  Betul... semua tu jadi racun hidup. Kalau terus segan dengan apa yang berlaku, tak ada perubahan yang saya buat. Jadi, maafkan diri sendiri > mohon maaf secara tertutup dan terbuka > kurangkan seterusnya buang ego > fikir positif > tingkatkan kualiti hidup. 
Buang yang keruh ambil yang jernih. Biarlah dipandang rendah, asal saya tak ada hutang dengan hidup sendiri dengan rasa bersalah dan kesal.
Moh Hepi-Hepi, baru hidup Syok-Syok!

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...