May 17, 2015

.. akhir yang sempurna

Cik Diari Maya,

Pagi minggu kembali. Alhamdulilah. Saya suka suasana pagi macam ni di sini... sejuk embun, tenang, dengar sayup-sayup kuliah subuh dan selawat zikir dari masjid. Kat Cheras dulu tak selembut suasana kat kawasan pinggir bandar. Malam tadi program Isra' dan Mikraj kat surau. Malam tadi juga kenduri doa selamat Makcik Noriah mengerjakan umrah. Semoga ibadah Makcik Noriah sempurna dengan kebaikan di sana nanti.




Cerita temuduga malam kemarin.... alhamdulilah. Urusan berlangsung dengan lancar dan baik. Saya terima tawaran kerja tersebut. Surat peletakkan jawatan dah pun saya siapkan. Esok, serah. Kali saya harap, mohon bos tiada halangan melepaskan saya. Dah dua kali bos tolak pengunduran saya. Apapon, saya tetap pergi kali ini. Sebelum tiba seisi serah surat, elok saya kerap baca doa...

Ya Allah, permudahkan urusanku, jauhi kesulitan dan sempurnakan ia dengan kebaikan.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...