January 18, 2018

Diam

Permulaan...
Diam, sedih.
Diam, memendam rasa.

Pertengahan..
Diam, malas nak melayan hal remeh temeh.
Diam, rasa mula terubat.

Akhirnya...
Diam, bahagia.
Diam, menang.


Orang mendengar tak tahu apa yang saya lalui. Dia dan Dia masih belum penat mencipta dan menegakkan kebaikan diri masing-masing. Biar satu dunia tahu saya lah sumber keburukan. Dia cakap saya bodoh. Dia cakap saya lebih pentingkan suami. Saya terima. Saya akui kekurangan diri. Biar orang tak tau apa yang kebaikan yang dah dibuat. Saya cuba melengkapkan kekurangan sebab bukan semua rezeki hak milik mutlak. Rezeki menumpang lalu. Sebagai khalifah, saya diamanah menguruskan rezeki tersebut. Ingatan pada diri sebagai pengubat rasa,  Allah sediakan pokok-pokok pahala yang penuh buah-buahannya masak ranum disepanjang lorong tersedia untuk dipetik.
Dia dan Dia sebagai penyebab baiki diri. Semakin sedar diri. Saya bodoh jika saya lalai pada Tok Siak dan Mak. Saya lebih pentingkan suami sebab dosa pahala ditangan beliau. Sebelum melakukan apa2 kehendak Dia dan Dia, kepentingan hal perlu dirujuk mengikut kehendak agama, kepentingan suami dan kebajikan Mak. Semoga Allah beri perlindungan, kesabaran dan ketabahan. Saya cuma perlu keberkatan dan rahmatNya..

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...