January 27, 2011

cerita 17..

As salam.

Kembali selepas sepi sementara. Heheheh. Tak sibuk tapi malas skit nak masuk blog.

Dalam masa sepi sementara..
Aku cari dan kumpul idea untuk projek cenderahari perkahwinan (CP). Aku tengok2 kat website2 pemborong, kedai & contoh2. Hmm... banyak gak dapat idea. Langkah pertama yang aku dah buat ialah punyai mesin jahit. Singer model 8280. Dari harga asal RM745, dapat RM680. Beli tunai kot. Alhamdulilah.. kitorang mampu setakat ni. Lagipun bukan jahit yang rumit2, jahit lurus je. Walaupun lalingku beli untuk Mak, aku tumpang guna untuk projek CP aku. Semalam aku beli kain untuk aku praktis menjahit. Langkah seterusnya, aku beli barang2 keperluan menjahit seperti gunting kain dan kapur lukis. Barang2 sampel projek aku survey & beli cuti raya cina nanti. Aku cuti 1 minggu (1Feb-7Feb). Yeayyy!!!..

Sejak dua menjak ni aku agak rajin bercakap. Kadang2 merapu.. ada masa membebel.. selalu bikin lalingku panas. Heheheh.. ok, azam aku sejak awal minggu ni.. fasa insaf. Aku juga dah mula kurangkan aktiviti menuai CityVille facebook. Leka buat keja2 dan tanggungjawap yang patut aku buat.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...