April 29, 2011

cerita 39.. bila hati ni dah rajuk

Kadang-kadang perbuatan orang-orang ni melampau. Kasi muka, diam, tak banyak cakap, terima apa yang orang-orang ni cakap dan buat .. jadi modal orang-orang ni buli dan membodohkan aku. Kekadang perlakuan orang-orang ni melekehkan aku sama tahap ngan melekehkan budak-budak.
Bila orang-orang ni sempit, aku tolong, kasi peluang dan cukupkan.... yang selalu juga buatkan aku sempit hati, sempit poket. Tak pe, demi membantu orang-orang ni. Bila dibantu, hanyut, penting diri sendiri dan tak tau nak hargai dengan apa yang diberi. Bila sempit balik, cari aku lagi. Aku dah cukup puas dengan sikap orang-orang ni sampai aku jadi jelik. Bila sendiri, aku slalu terkenang perangai orang-orang ni kat aku. Aku jadi serik, marah, kecewa, kecil hati. Dan maaf, lepas ni aku makin jauhh

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...