May 28, 2011

cerita 53... cam nak makan sambal tempe jek

Eiiii tedapnyerrrrrr...

Hmm.. satu pagi ni aku tak buat keje pon. Merata-rata aku jalan-jalan cuci mata... maksud aku, masuk-kuar website yang aku suka. Aku terhenti kat gambar sambal tempe goreng. Yum... yum... yum. Petang ni nak merayap jalan TAR atau masak sambal tempe? Ermmm... erm. Aku cam ada rasa bengang ngan Laling aku gak ni. Tak cakap pon dah pegi keje. Sib baik aku call. Kalau tak, serabai je aku tunggu kat ofis ni. Merayap sampai petang kot. Sebab panas nak menapak kul 1.. 2. Hehehh

Resipi Sambal Tempe Goreng.
Sumber: http://soulain.blogspot.com

2 bungkus tempe-potong dadu
1 biji kentang-potong dadu
sooh hoon
1 biji bawang besar*
2 biji bwg putih*
2-3 biji cili kering*
ikan bilis*
air asam jawa
garam
gula
kicap
tauhu 
kacang panjang

cara2:


goreng tempe.

goreng kentang.
goreng soo hoon. 
blendkan bahan2 yang bertanda *
panaskan minyak, masukkan bhn yg dh diblend
bubuh sikit garam n gula.
bubuh sket air asam jawa. tumis sampai naik bau/pecah minyak.
masukkan kentang dan tempe dan soo hoon yg dah digoreng.
masukkan kicap gaul rata2



No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...