July 22, 2011

cerita 60... dalam dilema, emosi kacau

Dilema. Boleh percaya ke? Satu ubat tu pakcik tu cakap daun fatimah. Tapi bila aku check kat tenet, daun fatimah tu la bonar ngan dia kasi. Cam bahagian pokok yang kat dalam hutan belantar aje. Nak tepek gambar kat sini, kamera lak tak ada. Rendam dalam air mendidih dan minum waktu subuh. Bersih, jangan terlangkah dan selawat  "Insyallah mujarab untuk semua penyakit". Satu ubat lagi simpan dengan kain putih, kuning dan hitam. Yang ni buat aku lagi kacau.. aku kena rujuk ustaz-ustaz Darul Syifa. Pakcik tu kasi alamat Batu 71/2, Kg. Hj. Ibrahim, Jalan Airport Kuching, Sarawak dekat Bau, puas aku cari dalam tenet... tak jumpa lagi takat ni. Poskod pon salah... 49000. Ni poskod area Selangor sebab umah aku 43200. Bila aku terbalik jadi 94000, betul kat Bau. Mintak no telefon, tak mau kasi. Misi selidik lagi. 
(22.08.11: Nama herba ni Pokok/ Akar Genggam Fatimah. Aku terjumpa masa jalan-jalan kat Downtown Sabtu lepas. Sama. Hari ni aku search untuk tau terperinci herba ni.. http://www.delimajelita.com/2010/02/genggam-fatimah.html. "Wanita hamil dilarang minum" Ahaaaa... aku dah minum. Cam mana nak ngandung. Adoi aiiii..)


Beberapa hari ni aku rasa tak sedap, tak selesa, emosi kacau... stresss.. hangenn.. Semalam balik keja, mau aje aku dok kat KFC. Tunggu emosi stabil, baru balik. Huaaaa. Pas semayang maghrib, aku baca Yaasin dan minum air Yaasin. Alhamdulilah :)

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...