October 4, 2011

cerita 78... sakit kepala... stressssssszzz

Aku selalu ingat, sakit kepala tu sama ngan pening kepala. Sekarang aku dapat bezakan.
Sejak semalam aku sakit kepala. Sebabnya... tekanan. Aku tertekan... stress. Banyak keje ofis, tekanan dari orang-orang keliling aku. Aku juga stress sebab idea aku berkraf datang tak henti sekarang. Dah overflow sampai buat aku stress. Alhamdulilah, satu keajaiban yang Allah kurniakan kat aku. Bila dok sorang layan keje, aku akan layan perasaan yang akan tambahkan tekanan. Tak boleh jadiii. Aku switch off bisikan negatif... tak mau dengar.. tak mau tahu. Aku on speaker & dengar selawat. Sekarang ada legaa..alhamdulilah. Perkara yang cuba aku elak sebab tekanan ni buat 'sistem' hormon aku terganggu. Aku cuba tak layan tekanan ni.
Aku sendiri kena rawat sendiri tekanan.Selain dengar & baca ayat-ayat al-quran & selawat, jalan kaki, salah satu rawatan aku guna untuk kurangkan stress. Aku perlu jauhkan diri dari sesiapa dan apa-apa. Masa bertenang. Tido. Untuk stress idea berkraf, aku transfer idea dalam bentuk pic dan nota yang aku simpan dalam folder kat pc, blog, note pad dan lain-lain. Kurangkan beban otak ingat dan idea ilang cam tu je.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...