January 14, 2012

cerita 126... sebentuk cincin emas

Awal 2000..
Minggu lepas, lalingku jumpa sekeping gambar aku yang diambil lebih kurang 12 tahun lepas dari album Mak. Slim gitu. Aku dah lupa ada gambar time-time slim. Dia amik simpan dalam poket baju. Aku kuarkan sebab nanti termasuk dalam mesin basuh & aku tampal kat cermin meja solek. Sejak daripada tu, hari-hari kitorang dok tengok gambar tu. Dan malam tadi time lepak tunggu waktu isyak, kitorang pandang gambar tu & citer2 perihal badan slim aku itu. Tetiba lalingku cakap, dia akan hadiahkan cincin emas kalau aku dapat kurangkan berat badan sampai 55kg dalam masa 6 bulan. Bermakna 14 Julai ni misti siap. Perghhhhhh.... lbh kurang 30kg dari sekarang tuhhh. Boleh ke? Cam mana pon aku sahut cabaran. Dan kalau aku tak berjaya, aku kena belikan dia kamera canon idaman dia tapi aku bayar rm350 je & dia bayar selebihnya.  
Ya Allah, aku bermohon usaha ni berjaya. Amin

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...