June 12, 2012

Alunan Penawar

Sejak beberapa bulan ni, saya tak boleh tumpu sepenuhnya terhadap kerja. Mengular je lebih.. boleh katakan, sejam je buat kerja. Perasaan juga tak tenteram... 'panas'. Hati ni selalu megeluh, "Ya Allah, kenapa ni... apa dah jadi ni?" Jari ni selalu nak klik kat bacaan ayat-ayat Al-Quran dan selalu terbantot dan sangkut kat game dan klik2 yang menghayalkan. Hari ni saya kuatkan semangat untuk klik secara rawak kat salah satu surah Al-Quran. Selepas diperdengarkan satu surah penuh (Surah Al-Hijr), baru saya perasan yang saya bagi tumpuan sepenuhnya kat kerja dan timbul rasa ketenangan. Alhamdulilah... inilah penawar yang saya cari sejak beberapa bulan yang lalai dan cuba jauh.

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...