March 14, 2013

Batuk

Dah 6 hari saya dilanda batuk. Alhamdulilah. Ada orang lebih teruk sakitnya.Bagaimanapun, saya kini beransur pulih.

Awal bulan lepas, tuan rumah telah memaklumkan kepada kami yang mereka dalam proses jual rumah dengan anak mereka yang bakal mendirikan rumahtangga pada hujung Mei ini.. Jadi, kami perlu mencari rumah lain. Soalan saya kepada suami, "Kita kena cari kena cari rumah sewa lain ke?" Adoi hai. Letihnya nak pindah randah kali ke tiga. Pada mulnya kami ingin membeli rumah di Semenyih disebabkan harga rumah di sana agak murah berbanding di kawasan Kajang dan Bangi. Setelah bersiar-siar mencari rumah di sana, kami dapati lokasi agak jauh dan persekitaran agak sunyi serta jalan keluar dan masuk perlu "beratur" panjang di simpang lampu isyarat.
Pilihan kedua, kami bercadang untuk menyewa sementara mendapat rumah yang sesuai untuk dibeli. Ini bermakna, kami akan perlu berpindah untuk kali ke-4. Serik. Akhirnya suami saya memberi cadangan untuk baiki rumah peninggalan ayah. Minggu lepas, kami telah datang melawat untuk melihat kerosakkan yang perlu dibaiki. Anggaran yang kami buat ialah rm20 ribu. Jadi, status terkini, bersih... baiki dan kembali tinggal di Kuang. Ini juga impian Mak untuk kembali menetap di rumah saya membesar selama hampir 19 tahun. Semoga apa yang dirancang mendapat restu Yang Maha Esa.

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...