July 29, 2013

Semalam... layan mereka lagi

Semalam cuaca agak panas dan saya berkelah di belakang rumah. Puasa mana leh mandi-manda di kolam. Bukan saya, tapi itik-itik dan angsa-angsa. Terhibur tengokkan telatah mereka bila dapat air kolam sejuk. Pandai mereka ni, air kotor tak mau.



Gerun je dengar lagu raya sebabnya biskut raya tak ada lagi. Tahun ni saya cadang tak nak beli sangat biskut raya. Jadi, pagi semalam menapakkan diri ke kedai bakeri Bagus di Shah Alam. Ramainya umat di sana. Agak sejam juga di sana. Balik rumah terus pengsan.


Penyediaan bahan-bahan

Sebelah malam baru mengumbah barang-barang yang dibeli. Nak mula buat, tak sempat sebab macam-macam nak sedia. Makanya, siap sedia timbang bahan-bahan kering. Nanti tinggal sukat bahan-bahan basah. Oh ya! Saya baru terbitkan blog diari main masak-masak saya.

*****

Ni nak tido ke.. nak sembahyang?!




No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...