September 23, 2013

Cuba dan Salah

Pagi ni ada dua perkara yang berlaku. Pertama, saya salah naik bas. Akibatnya, rugi rm1 dan lewat 10 minit. Tak apa, belajar dari kesilapan dan pengalaman. Kedua, elektrik tak ada disebabkan berlaku kecurian kabel. Roller shutter tak boleh naik walaupun bekalan elektrik telah kembali pulih. Akibatnya, terkandas kat luar ofis hampir 4 jam. Pejabat saya memang mempunyai ciri-ciri keselamatan yang baik. Susah untuk dipecah masuk. Kami berjaya masuk selepas lori kren TNB datang membantu menaikkan seorang staf untuk masuk dari tingkat 3 seterusnya buka roller shutter di tingkat bawah dari dalam.

*****
Try and Error

Dalam perjalanan pergi dan balik kerja, seperti biasa saya akan berangan. Pagi ni saya berangan-angan saya dapat satu idea berniagaan. Bisnes kain baju kurung untuk raya akan datang. Insyallah. Kesimpulan yang saya dapat dari berangan-angan tadi ialah selama ni saya perlu lakukan sesuatu dengan cara cuba dan salah untuk mendapatkan perkara yang benar-benar yang sesuai dengan diri dan jiwa. Biarpun orang lain merendah-rendahkan usaha saya, saya tetap tak berputus asa selepas gagal dan gagal lagi. Bagi saya, selagi tak cuba dan tak salah.. saya tak akan dapat belajar dari kekurangan dan kesilapan.


No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...