October 25, 2013

Sayang awak juga!

Seharusnya kita ucap sayang pada pasangan kita setiap hari tanpa jemu walaupun sudah bertahun-tahun kita bernikah. Saya selalu dengar Dato' Fazilah Kamsah mengingatkan saya dan pendengar radio lain supaya memberi ucapan mahupun kata-kata sayang dan memeluk pasangan kita setiap hari terutama setiap kali sebelum keluar bekerja. Alhamdulilah, kami tak lupa lakukan. Kebiasaan, suami saya akan mulakan ucap sayang awak tau!... sayangggg awakkk.. tanpa jemu tak kira bila berada dekat mahupun jauh. Saya akan jawap dalam apa keadaan emosi saya termasuk sedang marah dan merajuk. Marah dan merajuk itu akan hilang tiba-tiba.
Dan kisah dibawah sebagai ikhtibar... Al-Fatiha buat arwah. Jangan kita tidak ambil peduli dengan apa pun kata-kata pasangan kita. Salah satu tanggungjawap terhadap pasangan ialah menjadi pendengar yang baik. Semoga rumahtangga kita bahagia dan ceria sampai bila-bila. Insyallah :)



No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...