April 19, 2014

Pindah 'rumah' kali kedua

Pejabat adalah rumah kedua buat saya sebab dalam sehari, lebih kurang 9 jam masa dihabiskan. Mei akan muncul tak lama lagi. Sekejap je. Bermakna saya perlu manfaatkan sisa bulan-bulan terakhir sebagai warga kerja Fusan. Lepas tu... kena jual!. Syarikat dibubarkan. Dua bos akan berpecah. Tiada persefahaman sejak 4 atau 5 tahun kebelakangan dan selepas lebih 15 tahun bergabung. Seperti dalam cerita lepas, saya telah ditempah oleh Bos 1 walaupun saya dah pasang niat untuk berhenti kerja.

Bakal tinggal kenangan

Kemarin Bos 1 minta pendapat saya lokasi ruang pejabat baru bagi syarikat barunya. Viva Home atau Serdang. Bagi saya, terpulang pada dia. Saya hanya mengikut saja. Jika saya tak mampu, saya berhenti khidmat. Bos tanya... dan dia jawap sendiri tanpa menuunggu jawapan saya. Loke Yew. Hmmm.. katanya senang untuk saya pergi-balik. Tahu pun. Hehhh.. dan nampaknya tiada alasan untuk boloskan diri dari kerja dengan dia. Selagi ada izinNya, daya kemampuan dan minat... saya akan terus memberi khidmat yang terbaik.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...