August 30, 2014

Bisa

Pagi ni saya telah mengeluarkan kenyataan yang agak berbisa kat status facebook. Sebolehnya, saya tak suka nak post kan apa-apa tapi kadang-kadang ianya terpaksa demi menjaga pertahan diri dari sekali lagi dipandang serong. Saya selalu elak dari tersentuh hati dan diam itu lebih baik untuk menyelamatkan keadaan. Tapi bila sekali-sekala muncul di status, kata-kata ini cukup berbisa. Kerna terpaksa..... Kadang-kadang, makin didiamkan... makin rancak dan mudah diperkatakan.  Merujuk kepada status pagi ni... ya, satu jahat untuk saya!. Yayyyyyy. Hidup bukan mencari keredaan manusia tapi keredaan Maha Esa.

Hari ni Sabtu kan? Hehehh.. >:)
Hari ni kena lewatkan waktu balik sebab En. Laling kerja luar. Seperti yang diwar warkan kat atas, projek dia kat Subang Bestari. Tunggu dia habis kerja, baru boleh balik. Jadi, rancangan lepas kerja ni ialah jalan-jalan cari idea dan bahan untuk menjahit dan berkraf. Beraya... musim dah habis. Tahun ni pun kami tak buat kunjungan raya ke rumah-rumah penting sebab En. Laling saya banyak projek nak kena siap. Sebagai isteri, tanggungjawap saya untuk faham dan beri sokongan. Kunci syurga saya ada pada beliau. Semoga beliau berjaya dalam kerjaya... menyenangkan dan membahagiakan keluarga terutama Inak dan Emak.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...