October 30, 2014

Ada 3... seekor mati tinggal berapa?

Mak saya bagi jawapan 3. Hehehh.. Alahai omak ku. Ceritanya.... semalam saya sampai rumah dari kerja, Mak saya mengadu ibu dia tak suka kat seekor anak dia. Saya jengah.. tengok ada seekor anak kucing baru duduk kat sudut sangkar. Saya bagitau, 

Laaa ni anak kucing baru. Patut ler Kechik marah... bukan anak dia. Mana Mak dapat? 

Ye ke? Sama je kaler. Ntah cam mana dia boleh ada dalam tu.

Lorrr... Omak Ku yang simpan sendiri anak kucing kat situ. Hehehhh. Omak ku...

Ye laa Mak. Kan hari tu anak dia mati seekor. Mak yang tanam.

Adoiii.... Omak ku. Dah tentu lepas mati sekor dia dok bagi makan 2 ekor. Hmmm... apa boleh buat, Omak Ku ingatannya ada sedikit kurangnya. Layan je la. Riuh rumah kejap pasal anak kucing. Tok Siak dok nyengih. 
Ada 3, mati seekor tinggal 3. Makk... makkkkk ~

Amoi sedang memerhati dari luar

Kesian anak kucing ni. Umur mungkin lebih tua seminggu dua dari anak-anak kucing kami. Macam mana boleh terpisah ibu. Apa pon, kami terima dia jadi ahli keluarga kami. Baka jenis besar. Mana tahu, Allah nak bagi suatu rezeki untuk kami melalui si kecik ni :)

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...