January 2, 2015

Cik Cha lagi..

Satu masalah Cik Cha yang selalu gegarkan kesabaran saya ialah degil. Degil kali ni ialah dia buka sendiri balutan simen dan buat kerja rumah. Saya faham dia lupa dan nota larangan dah di tampal pada balutan simen. Agak kecewa pada mulanya sebab saya dah luangkan masa dan berusaha untuk pulih cepat. Semalam, sekali lagi kami ke hospital sebab tangannya bengkak akibat banyak pergerakan.
Kecewa, penat dan letih.. tapi bila difikir positif, Allah sedang uji saya. Menguruskan rumahtangga dan komitmen kerja. Saya masih bernasib baik. Layanan saya pada ke empat orang tua saya hari ini adalah cermin layanan penjaga saya di hari tua nanti. Apa yang dilakukan hari ni adalah untuk hari-hari kemudian.  Semoga saya hadapi dugaan ini dengan baik. Apa yang saya lalui sekarang juga sebagai ilmu untuk masa depan.

Tiada menunding jari siapa punya angkara... siapa yang harus bertanggungjawap. Sabar je laaaaaaa



No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...