January 27, 2015

Hadiah kecil

Cik Diari Maya Saya,

Sejak menjelang tahun baru, beberapa orang di sekitar saya telah kembali ke pangkuan Maha Pencipta. Yang terkini ialah awal pagi tadi, ayah Kak As, jiran saya. Al-Fatihah buat mereka yang telah pergi. Ini adalah perpisahan sementara kita. Suatu hari nanti, hari saya pasti tiba. Kesempatan ini, saya masih berpeluang merebut tiket amalan ibadat ke Syurga.
Beberapa hari lepas saya meluahkan permohonan maaf terbuka saya. Pagi ni saya berfikir semula, apa yang perlu saya buat untuk berbuat baik pada kehidupan seterusnya termasuk berbuat baik pada mereka yang masih tak memafkan atau was-was terhadap saya. Saya rasa saya patut memaafkan diri sendiri. Peluang pada diri sendiri buat kebaikan tanpa disedari... dalam senyap dan jauh kepada individu berkenaan. Inspirasi saya? Semalam saya menonton movie I Me Wed. Semoga hadiah kecil saya ini diterima. Saya tiada langsung rasa mengharap balasan atau perhatian. Saya hanya mahukan hadiah senyuman pada diri sendiri :)


No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...