February 25, 2015

Saya kembali

Cik Diari Maya Saya,

Seminggu saya tak cerita apa-apa. Berehat dari buat kerja-kerja ofis. Tak dapat nak bersiaran dari rumah sebab liputan tak lancar sejak 2 minggu lepas. Sepatutnya semalam dah mula kerja, tapi terlajak cuti. Boleh pulakkk.
Cuti yang tak kemana-mana. Sibuk juga dengan kerja-kerja rumah. Jadi surirumah seminggu penuh. Masa cepat berlalu. Tau-tau dah seminggu. Tak banyak target kerja-kerja yang dirancang sepanjang cuti dapat saya buat. Tak apa... sekurang-kurangnya saya dapat rehat.  Hari ni... semangat baru buat kerja ofis selepas cukup rehat.
Aktiviti yang agak menarik cuti kali ni ialah buat bantal kekabu dan belajar buat bantal cengkam. Catatan lepas saya ialah kain belacu. Atas sebab inilah yang saya terborong 36 meter kain belacu. Selain dijual, ia untuk kegunaan sendiri.


Sebenarnya dah lama mengidam nak belajar dari Mak Teh saya. Ilmu nenek moyang. Harus tahu. Lepas pandai buat bantal, boleh buat tilamnya. Dah berjaya siap bantal cengkam, akan saya catatkan. Insyallah.

Seisi kelas Guru Bantal Cengkam

Sekian.





No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...