February 11, 2015

Sila jamu tengok

Menu kita-kita makan...

9 Feb. 15
Isnin 

Hari ni kurang selera masak sebab sejam menunggu Tok Siak ambil kat stesen komuter. Tok Siak cakap... kita makan maggi je la. Hehhehh. Memang dah seminggu dia minta saya masak maggi. Teringin katanya. - Maggi kari dengan telur pecah.




10 Feb. 15
Selasa 

Menu Tok Siak juga. Gini ler gaya makan bajau laut.... ikan bakar atau goreng dah cukup. Saya suka juga. Mudah... tak perlu santan bagai. - Ikan cencaru sumbat dengan sup sayur sawi dan cicah kicap.





11 Feb. 15
Rabu


Tok Siak cakap, hari ni tak sedap. Ikan pucat! Saya cakap, Jap lagi saya letak pewarna merah, hijau, biru.... ke awak nak kaler apa? Belum makan dah cakap tak sedap. Bikin panas. Makan pun main cuit-cuit je ngan ikan tu. Hahahaha. Mereka jadi mangsa percubaan menu baru- Ikan kukus dengan sayur kacang goreng belacan. Saya tak ada idea nak dimasakkan apa ikan kerisi ni. Ikan ni stok minggu lepas. Stok minggu ni ada juga. Nak disambal berladokan... nanti mereka bosan pulak dalam seminggu ada 2 sambal berlado. Menu ni saya rembat dari Kak Azlita. Saya memandai tukar ikan saja. Mana tau sedap kalau pakai ikan kerisi... hmmmm tak berapa sedap. Mungkin kalau ada daun ketumbar lebih sedap. Kedai pulak tak nak amik daun ketumbar. 




12 Feb. 15
Khamis



Menu ni atas permintaan Tok Siak.... ikan goreng dengan cicah kicap dan sayur goreng sawi. Telur dadar tak boleh tunaikan sebab stok dah abis.


13 Feb. 15
Jumaat

Hari ni gantung kuali. Moh kita makan tomyam kat Afaria, katanya.
Sumber gambar: En. Google





No comments:

Post a Comment

Cerita Kiah

Minggu ni agak sibuk dengan rutin harian. Keje ofis.. submit FloraRosa, Ancubic, Tiara Hill. Keje rumah.. nak siapkan rumah untuk tetamu h...