March 13, 2015

Kuang-Cheras: Travelog Cinta Abadi

Sejak 2 minggu lepas saya kembali membaca dalam perjalanan Kuang-Cheras. Bertukar angin daripada main Candy Crush. Sekarang kat level 815... tiba masanya untuk diperlahankan aktiviti mencandycrush. Dalam masa 2 minggu, saya berjaya habiskan 2 buah buku... kisah benar pengalaman hidup penulis. Puan Roza Roslan.



Travelog Cinta Abadi: Masa yang berlalu.... Perkongsian pengalaman hidup penulis dari kanak2 hingga remaja dalam suasana kampung. Berdikari, menerima & menikmati rezeki seadanya. Usaha & ketabahan mrnghadapi keperitan. Pengalaman yang membina prinsip hidup.

Travelog Cinta Abadi: Perjalanan menuju dewasa.... Perkongsian pengalaman hidup dewasa penulis di luar kampungnya. Penyesuaian budaya, adat, cara hidup bila berada di tempat orang tanpa mengabaikan adat budaya & agama. Penuh rasa syukur. Pelajaran di zaman kanak-kanak dan remaja dijadikan panduan.

Saya niat tidak mahu menyimpan lama buku-buku ni. Buku-buku yang sekali dua saya baca. Saya ingin jual kepada sesiapa yang berminat nak dapatkan buku ni pada harga yang lebih rendah. Alasan saya: Pertama, perkongsian ilmu hidup.. ilmu yang baik. Kedua, pada seseorang yang ada sedikit minat mengarah ke kebaikan hidup seperti saya.. boleh dapatkan buku ini dengan modal yang agak rendah. Suntikan minat kepada kebaikan dan membaca. 

Jadi, harga jual seperti dibawah:

Travelog Cinta Abadi: Masa yang berlalu ..... rm9.50 (harga asal:rm19.90)
Travelog Cinta Abadi: Perjalanan menuju dewasa ..... rm9.00 (harga asal:rm19.00)

Sekian.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...