June 1, 2015

Gangguan Isnin

Isnin... permulaan hari setiap minggu bagi kalander biasa. Dalam kalender Islam, Jumaat. Jadi apa2, sebolehnya mulakan & berbuat baik di hari Jumaat. Isnin, biasa orang akan tension... banyak kerja kat ofis dan macam2 hal yang kurang enak. Mind set dah macam tu. Cuba kalau kita set yang baik2... Insyallah. 
Oleh kerana dah mind set saya mood kurang enak hari ni.... sah saya agak tension. Pertama, diri terasa sejak kebelakangan ni Tok Siak cepat melenting. Dia kan bunting dinasour. Layan je laa. Hehehehhhh. Kedua, pagi ni Kak Ida tukar plan jadual ke Terengganu. Saya tak beritahu dia apa2. Saya salah? Come on laaaaa.... dah terang-terang dia setuju saya sebut tarikh booking homestay. Bagaimana saya selesaikan? Sedang mikirkan. Allah mendengar hambaNya. Kalau tak doa, macam mana Allah nak tolong. Candy crush... tengok video klip tak selesaikan masalah tapi doa. doa supaya setan yang mengganggu ni pergi jauh 

Image result for auzubillah minashaitan nirajeem
Saya berlindung kepada Allah daripada Syaitan yang direjam

dan "Ya Allah, permudahkanlah hari ni. Semoga Allah bagi petunjuk jalan penyelesaian tanpa dipengaruhi setan laknat.  



Sekian.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...