August 27, 2015

Perisa kasih sayang



Cik Diari Maya,

Kembali semula. Saya diselubungi sakit tekak dan demam. Semalam, dapat cuti rehat dari kliInik kesihatan. Alhamdulilah.

Dalam keadaan tak sihat, saya sempat mengadun tepung. Terigin nak makan donut. Hmmm... aktiviti masak bagi saya membentuk sifat ikhlas  dalam berbuat sesuatu. Apa yang saya alami... saya tak hasilkan masakan yang sedap & molek apabila saya dalam keadaan letih & emosi tak stabil.
Proses memasak kurang ikhlas. Masakan kurang rasa, kurang gebu dan lain-lain. Macam tu juga dalam kehidupan seharian. Hidup jadi molek & lancar kalau saya ikhlas.  Kurang "perisa kasih sayang"....

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...