February 19, 2017

Pertunjukkan

Awal hari ni datang tebiat bercerita. Agak letih semalam. Tempoh tido yang tak cukup. Maka, malam tadi tutup mata awal. Aktiviti semalam tak banyak sangat pon. Kenduri kawin & teman anak sedara beli laptop kat Digital Mall. Faktor umur. Kalau umur 20an, ujung jari je, sekarang lebih pada masa untuk berehat. Aktiviti kat keluar dah mula menyusut.
Info kembara kawasan sekitar Digital Mall.. nak makan sedap dan harga patut? Sila buat kunjungan di Pusat Penjaja Medan Ria. Tepi belakang Digital Mall.

Jalan 14/20 Section 14, Petaling Jaya
.
Apa yang saya fikir dan kaji sekarang? Kenapa ada orang tak suka saya.. lebih spesifik, tak suka sebab cemburu (perasannnn!). Hmm.. sebab tanya Tok Siak gak. Bukan main letak je perkaatan cemburu tu. Pas tu orang2 tu naik menyampah. Pada muka saya. Sebab utamanya ialah saya sendiri. Saya yang menampakkan emosi dan apa yang saya ada.. Samada niat atau tanpa niat.
Tok2 Guru dah pesan banyak kali, jangan buat pertunjukkan. Teknologi jadi pendorong saya buat pertunjukkan. Turutkan nafsu. Teruja sangat dengan facebook, blog, instagram, whatsapp.. dan lepas tu lupa nak tanya diri sendiri adakah bahan yang bakal di post akan mengundang bencana? Atau tutup mata je melayan nafsu pertunjukkan. Saya dah mula mengurangkan aktiviti pertunjukkan sejak post terakhir. Langkah berhati-hati. Tanya diri dulu, adakah post ni bakal buat orang sakit mata.. sakit hati?
Saya hanya kongsi bahan2 yang boleh jadi sumber inspirasi, info, ilmu yang bermanfaat. Insyallah. Semoga saya tak lupa. Hasutan setan memang nak menjahanamkan orang yang nak jadi baik macam saya. Hehheh...azam tu. Setan jahanam ni perlu dimaki baik2 bila mula cucuk jarum. Dua trick saya buat. Only me bagi post yang melayan kehendak setan jahanam. Yang pentingnya bila tekan enter, setan jahanam dah hepi. Delete bila emosi dah waras dan stabil. Sebelum send padam balik mesej sebelum send pas taip ayat setan cantik2. Misti setan jahanam sakit hati kan.... hahahaha. Biar penat menaip & perah otak buat ayat, asal tak undang bencana.
Kesimpulannya, semuanya atas diri saya dan kita sendiri, Kita sendiri yang kena sedar diri dan pangkah hasutan setan jahaman.



No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...