January 9, 2018

Kemampuan diri

Tugasan = Kemampuan diri

Ini sepatutnya berlaku dalam hidup saya.

Tugasan > Kemampuan diri

Ini yang berlaku realitinya.

Buat sebab kesian. Buat sebab saya punya keupayaan. Buat sebab tanggungjawap. Akibatnya, banyak tugas tertangguh. Penat, letih dan jadi mangsa keadaan. Sakit. Lambat. Tak siap. Tak cukup masa. Usik keje situ sikit sana sini sikit2 akhirnya saya jadi tak tentu arah dan bersalah. Bukan je orang bosan, diri sendiri naik meluat. Sekarang saya berada dalam status SERIK.

Apa yang perlu saya buat?

Ok, saya mula menapis kerja-kerja penting. Macam penting diri juga. Terpaksa sebab nak fokus pada tugas-tugas sedia ada. Matlamat, nak hidup lebih santai, ikut kemampuan diri tapi tak lupa tanggungjawap. Fokus utama ialah Tok Siak, Mak.. ahli keluarga yang memerlukan. Untuk langsaikan kerja-kerja ada tu, saya perlu masa. Makan setahun sekurang-kurangnya. Semoga semuanya berjalan lancar. Saya rindu kehidupan yang normal dan sihat.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...