February 12, 2018

Bukan saya

Saya biasa menonton drama tv kisah pengurusan harta pusaka. Waris-waris bertelingkah sesama sendiri seolah-oleh harta-harta pusaka yang ditinggalkan simati perlu dibawa dan muat dalam liang lahad nanti.

Alhamdulilah.. drama realiti kami tak seteruk tu. Pakatan kami waris-waris ialah penyelesaian yang tenang, adil & waras. Urusan sebenar tergendala sebentar disebabkan seorang waris. Dan disebabkan urusan sebenar, kegiatan Si Tupai terbongkar. Kebolehan imbangan Si Tupai mula ditarik Maha Pencipta dan semakin hampir jatuh ke tanah.

Sambungan serba sedikit kisah Si Tupai, minggu lepas. Masalah yang ditimbulkan adalah sangat besar. Dia menafikan hak waris-waris lain. Tamak. Menipu dokumen persetujuan waris-waris lain. Samada dia berseorangan atau melibatkan pihak luar. Pindah milik tak akan berlaku tanpa arahan & perbuatan si pelaku. Dia mengaku dihadapan waris-waris dan saya sendiri, yang saya juga terlibat. Saya terkilan dan tindakan yang kejam. Demi secebis tanah yang bernilai jutaan ringgit dia semakin mengikis kasih sayang saya terhadap dia.

Ok, tutup kes. Harta dunia tak boleh dikenang. Nanti lalai.. hanyut. Kaya cam mana pon, jam tangan tetap pakai satu. Orang kaya tak baper waras je pakai 2 jam tangan. Hehehehh. Mana ada liang lahad jutawan ala-ala hotel 10 bintang. Tugas saya ialah memberi kerjasama menyelesaikan hal. Tentang cakap-cakap yang mengaibkan, saya tak perlu fikirkan sangat. Undur diri dari dunia mereka sebab selagi ada depan mata, selagi itu mereka tak puas hati. Bila perlu, hulurkan madu bila tuba dilempar.

Semoga saya diberi kekuatan olehNya... terima kasih Allah yang sentiasa memberi rezeki yang cukup dan baik untuk kami sekeluarga. Saya berdoa Si Tupai bertaubat & diberi hidayahNya. Semoga kisah ini berakhir dengan baik dan menjadi tauladan. 

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...