February 8, 2018

Wirawati


Image result for super mom


Faktor masa sangat penting bagi saya yang hidup di bandar & bekerja. 18 jam masa untuk diri sendiri - rehat dan bekerja. Enam jam lagi untuk keluarga. Boleh dikatakan 12 jam dari 18 jam bekerja tadi pula dah kasi keluarga. Fizikal je kat ofis. Merancang kerja. Bila ada isu timbul, perlu selidik dan cari jalan penyelesaian. Tak boleh fikir kesukaran sebab akan jadi meroyan. Nak jadi penolong ketua keluarga tak boleh cepat melatah. Kena waras. Perlu tenangkan diri dulu. Setiap masalah, pasti ada jalan penyelesaian. Baru boleh jadi wirawati. Hahahaha. Insyallah.
Cita-cita saya ialah nak jadi wirawati keluarga. Berdikari. Bantuan tu bonus. Mengurus keluarga sendiri mengikut kemampuan diri . Redo dan berkorban bila tak sempat atau tak dapat urus. Saya perlu abaikan yang remeh temeh. Kalau layan, diri sendiri jadi tak terurus.
Apa pun yang berlaku dan akan berlaku, saya rujuk pada Dia dan jaga hubungan dengan Dia sebab tanpa Dia hidup saya jadi 'mati'. Semoga Dia merahmati dan memberkati insan-insan yang pernah dan akan meringankan urusan saya.

Sekian,
SayaBakalWirawati

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...