April 18, 2018

Kekuatan diri

Lupa-Nama: Dimanakah letaknya kekuatan Hang Tuah?
Pak Belalang: Kekuatan Hang Tuah letaknya pada huruf Ta
Lupa-Nama: Sebabnya....

Sila tonton wayang Nujum Pak Belalang 😊

Dimana kekuatan diri saya?
Perlu cari...

Semakin dewasa, hidup ni semakin mencabar.
Perlu tabah, sabar dan tenang.
Saya hanya insan biasa.. dalam ketenangan kadang kala ada getar. Bila ketenangan diuji, diri jadi kucar kacir. Jika diri lemah, hidup jatuh. Saya sedar rutin hidup tak boleh jauh dari Tuhan. Itulah kekuatan saya. Saya percaya dan yakin, jika kita menjaga hubungan dengan Sang Pencipta, Dia pasti menjaga kita. Pasti Dia yang Maha Pengasih dan Penyayang melindungi dan mendengar pengaduan kita.  

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...