April 19, 2011

cerita 35... penceritaan yang terlarang

Aku slalu dibayangi perasaan orang-orang keliling 'tak suka' kat aku. Mereka bercerita hal-hal yang tak sedap tentang aku. Mulanya, aku pelik daripada ramah, tiba-tiba jadi tak seramah hari tu, lari bila nampak kelibat aku, buat tak nampak, pandang sinis atau bercakap ngan nada tak sedap didengar. Bila dah banyak kali, aku mula buat kaji selidik. Aku tahu, ada orang-orang dekat yang ramah 'cerita blakang'. Pernah kantoi. Mula-mula aku terasa, sedih dan slalu tanya kat diri sendiri "jahat sangat ke aku?". Aku terima cabaran ni. Insyallah, suatu masa nanti, yang baik dan benar akan diketahui.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...