June 10, 2011

cerita 59... alhamdulilah

Syukur. Allah dah mudahkan hidup aku hari ni.

Pertama, akhirnya pc kat umah ni dah boleh guna. 2 malam aku try format. Berjaya tanpa bunyi 'nyamuk'. Agaknya aku tak boleh keje bila ada 'nyanuk-nyamuk'. Tima kasih Ah Hoi sebab pinjamkan cd window7. Aku berjaya install autocad 2011. Hehehh. Pas ni aku leh buat keje-keje partime kat umah. Harap-harap pc ni tak meragam lagi.

Kedua, orang yang buat aku merajuk kembali berbaik. Harap-harap dia dah mula faham dengan status dan situasi aku. Aku berjaya 'bawa' dan 'diam' diri. Cara ni baik untuk elak selisih faham dan hal kecil dari tambah parah. Mulanya kita akan rasa perit sebab kita rasa orang sibuk berkata-kata tentang kita. Sabar, jujur dan ikhlas. Orang bagi pahit, kita balas dengan manis.

Ketiga, hingga hari ni aku diberi jalan kehidupan yang bahagia, tenang, cukup dan sederhana.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...