June 13, 2011

cerita 60... selepas 23 tahun

8:30-9:30am.

Sabtu lepas...
Pi, kita jumpa kembali selepas 23 tahun. Lamanya. Hahahaha. Pertemuan yang dirancang tetiba. Tahun baru 1988, aku pindah ke Kuang. Lepas tu aku dan Pipi tak pernah jumpa. Jejak kasih dalam facebook. Masing-masing dah besar dan kembang. Alhamdulilah. Akhirnya kita jumpa.

Gambar klasik. Ihsan dari Pipi. Pipi berdiri kat tengah, aku yang berdiri belah kanan.


Pipi


*****
Isnin datang lagi. Hari ni aku awal sikit dari biasa sebab seisi sekolah dah mula lepas 2 minggu cuti. Jalan tak baper sesak daripada yang aku jangka. Rasa nak sambung tido. Tak puas cuti. Semalam pagi, rutin biasa, ke pasar. Borong ikan. Singgah Jakel Shah Alam. Sales!. Aku tak beli apa pon. Cuci mata jap sambil cari fabrik yang abang nak. Tak leh cuci mata lama sebab lalingku bising tunggu kat luar. Pon bising gak sebab dah banyak kali tawaf. Sapa suruh tak parking. Baru 15-20 minit. Sepanjang balik umah, kitorang diam. Nyampah. Tak baper nak syukur. Sib baik dapat aku, isteri yang tak kaki shopping. Tak gedik-gedik nak tu, nak ni. Tapi sempat aku cuci mata tengok dan pegang-pegang kain-kain cotton. Eiiii.. geram... geram. Tak pe, next sale. Hehehh. 
Petang, lalingku ada keje skit. So aku dok umah layan tenet. Tapi tak boleh nak connect. Keciwa. Payah kot line maxis ni. (Komen: Sebenarnya setting yang block connection. Alhamdulilah, berjaya settle sendiri. Save the money). Pas semayang Asar, lalingku balik. Kitorang cuci keta sebab air ikan tumpang. Errkkk.. busuk. 
Malam, shopping sayur kat Econsave Balakong dan settle loan Standard Chartered kat Kajang. Kul 11, aku dah lelap dulu. Ngantoknyerrrrrrr aiiiii. Begitu la, ahadku yang biasa-biasa je ;)

3:00pm

Perghhh... bosan giler aku kat ofis nih. Adoi aiii. Napa ari ni tak de rasa nak buat kije. Tk de yang urgent. Dah baper minggu aku cam ni. Makan gaji bute je la ni



No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...