August 25, 2011

cerita 68... akuh lasah maka'ah

April 2011 @ Mines, Sri Kembangan,
Aku kawin agak lewat. 33 tahun. Kekawan seangkatan majoriti dah ada beberapa anak, aku baru nak kawin. Aku tak berapa kisah sangat mulanya tapi lepas umur 30, baru ada jiwa kacau. Heheh. Kacau yang cam mana... hmmm sorang-sorang hadapi hari akan datang sebab keluarga aku tak besar. Dalam pada tu, aku percaya yang jodoh belom sampai dan aku terima kalau aku ditakdirkan memang aku tak berumahtangga. Aku tak henti-henti doa supaya Allah temukan jodoh yang soleh sampai bertitis air mata.
Dan Alhamdulilah.. akhirnya aku sah jadi isteri kepada Rajali Abdul Hasim pada 12 Mac 2010. Pertemuan yang singkat. Diperkenal oleh seorang adik yang baik. Perancangan ke alam perkahwinan yang singkat. Suami aku selalu jawap, 'ni la namanya jodoh, ketentuan Allah' bila tiap kali aku tanya 'cam mana ek kita dua boleh kawen?' Aku tak sangka dan rasa dalam mimpi sampai sekarang yang aku dah bergelar 'Puan'. Alhamdulilah, aku punya suami yang baik... sangat baik. Antara lelaki yang terbaik dalam hidup aku. Syukur sangat-sangat dan terima seadanya anugerah ni. Mungkin hadiah kesabaran dan ujian hidup selama ni. Suami aku cakap, paras rupa tak penting tapi hati kita. Alhamdulilah, Hidup sederhana dalam keceriaan dan kebahagiaan.
Oct. 2010 @ Sandakan Airport
Ya Allah, aku bermohon biarlah hadiah ni kekal berterusan. Aku akan sentiasa pada perintahMu dan berikan kami petunjukMu dan perlindunganMu.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...