September 14, 2011

cerita 74... demi silaturrahim

Hari ni aku cuba untuk puasa sunat. Yakin boleh!. Jadual baru berjaya semalam tapi aku adjust skit. Aku tido awal.. 9pm. Kul 3am, aku bangun.
*****
Pagi ni aku terkenang kisah bermula jejak kasih 18 tahun lepas. Sikap dendam kesumat dan benci mereka masih ada. Manis didepan, benci dibelakang. Memang aku nampak bodoh didepan mereka. Dan sangat pedih masa saat perit aku... 7 tahun kebelakangan ni hingga sebelum perkahwinan aku. Aku muncul tanpa niat terselindung dan aku dah lupa dan mungkin juga tak tahu sepenuhnya pertelingkahan silam dan menyangka mereka dah tutup buku. Dendam mereka sampai sekarang. Sejak berkahwin, kadang-kadang dan bila perlu saja aku akan ziarah mereka. Walaupun berat, aku berkorban demi silaturrahim.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...