September 13, 2011

cerita 73... rutin harian

Sejak balik dari cuti raya, aku cuba untuk tukar jadual harian, dari jadual 'malas' ke 'rajin' dan kelam kabut waktu pagi. 1 hari.. malam bertemu malam. Aku mula jadual baru semalam. Untuk separuh hari ni, menjadi. Pagi tadi aku tak kelam kabut. Tak lewat sampai ofis. Aku try susun jadial cam ni:

7pm - 11pm:
-Cuci baju & sidai baju
-Solat
-Tengok tv
-Hobi (menjahit/ nyulam etc)
-Kemas umah
-Standby ubat
-Prepare bahan sarapan
-Option: Seterika baju keje

11pm-5.30am:
-Tido

5.30-7.00am:
-Bangun
-Mandi
-Solat

-Option: Kemas umah

7.00-7.40am:
-Siapkan sarapan
-Tengok tv

7.40-8.00am:
-Siap untuk keje
-Sarapan

8.30am-6pm:
-Keje
-Solat

6pm-7pm:
-Rehat
-Tengok tv

Rutin Mingguan:
Keje2 yg tertera kat bawah ni aku kena buat secara mingguan. Aku buat bila ada peluang dan kalau boleh ujung minggu aku elakkan sebab mungkin ada plan jalan2 atau ada tetamu dan kalau boleh ujung minggu aku nak rest & lebih relaks. 

Seterika baju
Basuh bilik air

Cuci2 macam2
Kutip sampah (umah aku sentiasa ada kertas dan plastik. Benda2 ni tak guna sebab tak gerak2 dari tempatnya berhari-hari hinggalah berminggu2. Satu lagi plastik. Mak suka sangat kumpul bekas plastik dan plastik pasaraya. Benda2 yang tak boleh pakai pon dia simpan. Spot simpanan dia, kabinet dapur dan bilik dia.. alahai emak kesayangan aku nihhhh)

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...