November 25, 2011

cerita 103... potong kaki

Alhamdulilah... Jumaat datang lagi. Jap je dah Jumaat.... cepat masa berlalu. Makin cepat tue la ni. Hehehhh.

Hari ni aku nak citer pasal salah satu makanan kegemaran aku sekarang. Choki Choki. Sambil wat kije... sambil makan..
Choki choki
Seingat aku, mula-mula aku tengok choki choki ni jual.... masa umur aku 8 tahun. Aku rasa harga masa tu 20sen. Aku mampu tengok jek, tak mampu beli sebab duit belanja yang ada tak cukup nak beli. Aku rasa kalau dapat beli benda ni, memang kayerr. Zaman kanak2 aku tak semewah kekawan lain. Belanja dikontrol & tak dimanja ngan duit blanja yang banyak. Tiga posen blanje harian skola rendah, naik seposen lagi bila naik skola menengah dan tambahan elaun sepoloh hengget sebulan dan terakhir lima posen masa tingkatan lima dengan elaun lima poloh hengget sebulan. Masa tu duit blanje singgit dah kira besar. Bila dah cukup besar ni, aku trauma memula... teragak-agak nak beli tapi dengan adanya duit belanja yang cukup ni, bukan mampu beli satu... aku beli 1 bungkus terus. Hahahaha... . Sebungkus ada 5 batang. Hari2 aku bedal 1... 1.. sampai lupe aku dah bedal 5 batang. Bila abis, baru aku stop. Kalau gini ler.... 5 tahun akan datang, aku kena potong kaki lorrrr. Ada cita-cita nak beli sekotak .. (dan aku dah tanya kat rege sekotak kat MyMydin...... rugi beli 1... 1 bungkus. Kan... kan.... heeeeeee)

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...