November 25, 2011

Pink kalerrrrrr

Baru ni aku perasan, sejak dua menjak tahun2 ni, duniaku dikelilingi kaler-kaler pink. Kenapa aku dilanda kesesatan... terjebak dalam kancah pink kaler. Kenapa aku murtad kaler biru... yang pasti, emosi, prinsip... jiwa aku makin berubah dari warna biru ke warna merah jambu. Perubahan ni ada ke positif? Atau negatif?
Aku mau kembali ke warna biru... tapi pink kaler juga yang terpilih.
 
Daripada http://pakarhowto.com,
Biru tua:
Warna ini melambangkan perasaan yang mendalam. Sifatnya : Konsentrasi, kooperatif, cerdas, kejujuran dan patriotik.
Pengaruhnya : Tenang, Bijaksana, Tidak Mudah Tersinggung, Ramai kawan..
Merah jambu:
Warna ini melambangkan romantik, feminim. Warna ini mempunyai sifat mendorong ke arah kepasrahan, penyerahan, kesempurnaan, keayuan dan kesantunan.
Bila aku imbas balik, sebelum aku berumahtangga, aku berdikari. Semuanya aku buat dan selesaikan sendiri. Aku bersikap pelindung. Aku kurang mengharap bantuan orang lain. Tapi sejak aku ada suami, sikap bergantung mula ada, sensitif lebih & manja.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...