November 5, 2013

Salam Maal Hijrah

Selamat tahun baru. Masa hari ni seperti biasa dihabiskan di rumah. Sejak kemarin, cuaca badan tak berapa baik. Bermula dengan gusi bengkak, bawa ke selsema dan selama hampir demam. Hasilnya, plan untuk mengemas barang dan projek menjahit ditunda ke hujung minggu ni. Kebun kami pon saya tak kemas dan bersih. Kesian mereka.... sabar la ya. Tunggu la ayah bersih. Cuaca lembap menyebabkan saya juga lembap.

Kali ni banyak pula masa untuk tonton tv. Apa yang saya dapat? Kenapa Islam selalu dipandang serong... kebanyakan penganut Islam hari ini hanya Islam pada nama dan juga dokumen tetapi hati, perasaan, amalan mereka bukan Islam seratus peratus. Ciri-ciri Islam ialah bijak, lembut, sopan, bersih... Segelintir bukan Islam tertarik dengan Islam selepas mereka jumpa orang Islam yang sebenar. Semoga saya suatu hari nanti, saya menjadi orang Islam yang sebenar.. yang mengamalkan Islam yang sebenar. Amin. Sedikit demi sedikit.. lama lama jadi bukit. 

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...