May 10, 2014

Puncak kehidupan

Sabtu kembali semula. Alhamdulilah. Saya masih dalam perjalanan ke ofis. Perjalanan yang ambil masa lebih kurang 90 minit. Luahan rasa bosan. Hehehh. Membaca... termenung... cuci mata termasuk dalam pakej perjalanan.
Apa yang dimenungkan tadi? Hmm... puncak kehidupan. Saya mencari puncak kehidupan selama 37 tahun bernafas di bumi Allah ini. Saya rasa ia berlaku antara umur 23 hingga 32. Tahun bermulanya saya memasuki alam pekerjaan hingga mula berumahtangga.


Tempoh diuji, teruji & menguji untuk tahan lasak dalam melayari kehidupan. Ilmu kehidupan. Belajar jadi matang & waras. Sebelum bekerja, kehidupan di tanggung. Belum tercabar dengan dunia sebenar. Bila menjejak kaki ke alam rumahtangga, hidup kembali menjadi semakin tenang. Gangguan hidup mengurang dan dah mula pandai mengawal tekanan. Punya suami yang sebagai pelindung dan penasihat. Aku ada dibelakangmu... salah satu tagline kami. Semoga hari mendatang, kehidupan semakin baik dan berkualiti.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...