June 1, 2014

Rehat

Selamat datang Jun. Masa berlalu pantas. Jam 3:25 pagi, saya masih belum mengantuk. Siang tadi sakit kepala melanda. Sampai rumah petang tadi jam 3pm, terus lelapkan mata sampai jam 7pm. Begitu hari Sabtu saya minggu ni. Minggu ni penuh dengan tidur. badan dah letih. Mungkin sudah sampai masanya untuk berehat. Dan sekarang, mata ni terang sebab dah cukup rehat. Nak buat apa keseorangan berjaga awal pagi? Jeng.. jeng.. jenggg. Adalaaaaa. Ok, tenet jap.
Sepanjang minggu ni... saya saja tak sibukkan diri. Badan tak sedap. Sakit kepala, letih dan tekak kekadang rasa tak sedap dan sensitif. Hmm.. saja ajak bertekak ngan kawan sebelah. Dia pon layan je la. Apa boleh buat.. ke kanan, ke kiri, ke depan.. ke belakang.. atas bawah dia tetap nampak saya. Hahaha. Kesian. Sesungguhnya suami saya sangat faham kerenah isteri dia. Hobi minggu ni, saya layan filem-filem english romantic comedy. Sesuai dengan tema sensitif. Alahaiiiii..
Hmm.. belum ada sambutan tentang perca kain. Tak apa. Ada jalan lain untuk dapatkan perca kain. Pallet masih belum diusik. Sempat jeling petang tadi. Suami saya masih sibuk katanya tadi... belum tiba masanya untuk layan projek saya. Ok, sementara dia sibuk boleh buat bahagian tugas saya dulu. Tunggu siang nanti.
Adik-adik dah tiba dari kampung. Siang nanti mereka berombongan ke Bandar Melaka. Saya tak dapat turut serta disebabkan suami sibuk. Apa boleh buat.. Maka esok, boleh isi masa dengan menjahit, masak dan rehat (tidur).
Selamat berhujung minggu!

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...