September 13, 2014

Kecik


Alhamdulilah.. semalam lepas azan maghrib, Kecil selamat melahirkan 3 ekor baby dia. Ini adalah kelahiran pertama dia. Sampai rumah, saya tak sedar dia ikut saya masuk bilik dan duduk bawah selimut yang terjatuh tepi katil. Suami saya beritahu petang semalam dia mengiau tak macam selalu. Mungkin dia nak beranak. Saya alih dia duduk bawah katil. Kecik macam minta saya teman dia. Saya duduk tepi sambil garu-garu kepala dan usap perut dia. Nak beranak sakit kan... mungkit urut perlahan boleh tenangkan dia. Tak sampai 15 minit, sedikit daging tersembul dari dubur dia... dan cepat-cepat Kecik alih tempat. Saya pun labuh kan cadar untuk selesakan Kecik. Misti dia tak nak saya tengok dan saya pun tak tertengok. Ini pnegalaman pertama saya teman kucing beranak.




... ayat kat atas ni cam poyo jekk


No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...