September 10, 2014

Pakaian bundle

Dulu saya tak biasa. Masa jadi budak kecik dulu, ada jiran bisnes pakaian bundle. Ringkasnya bundle. Budak kecik mana tau istilah bundle. Itu kali pertama saya kenal perniagaan pakaian terpakai. Saya mula serius tahu hal bundle sejak kenal Budak_Gebu_Lagi_Montok, suami saya. Ngeeeeee. Kebanyakan koleksi almari pakaian dan kasut berjenama dia adalah dari bundle. Minat saya kat bundle ni dari status "Lorr.... Alahai", sekarang dah jadi status "Syok-syok".
Koleksi budak perempuan tak ler banyak cam budak lelaki. Bagi saya kemeja kotak kotak, jeans, baju sejuk dan jaket sesuai ler. Fokus bundle kitorang lebih kepada baju-baju berjenama yang tak berapa mampu yang beli baru.... Levis, Timberland, Uniqlo, Nike dan Adidas. Tak payah beli yang baru... buang duit je. Kat bundle ada yang baru... separuh baru... tak berapa baru dan sangat tak baru. Kena rajin selak satu satu. Untung untung dapat yang agak baru dan berbaloi sangat. Contohnya.. jaket kat bawah ni. Saya beli dengan harga rm10. Statusnya agak baru... bila perhati tali, tag, butang jaket ni.





Selain untuk baju jalan, kitorang buat baju rumah dan baju kerja budak montok tu. Apapon, kami senang cara hidup yang macam ni. Bersederhana. Pakai apa yang mampu... guna seadanya. Rasa bahagia (boleh cuba kalau nak rasa laa... ). Bila dah membeli, jangan lupa "samak" (cuci) bebaik. Maklumler... harap maklum. 

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...