February 7, 2015

Mak sentap sikit je nakkkk...

Luahan rasa melalui perkataan...

Bila menaip ayat-ayat yang tak berterus terang tentang status emosi pada masa itu, ayat-ayat kita jadi samar-samar pada pembaca. Kata-kata dari jari jemari tak sama dengan kata-kata dari mulut. Bagi saya, kata-kata dari jari tak ada intonasinya. Kita tak tahu ayat-ayat yang di baca tu berbaur samada suka, gembira, sedih atau tak suka. Terpulang pada pembaca mentafsirnya. Kalau kita positif, maka positiflah penerimaan dan bunyinya. Dan sebaliknya. Jadi sebelum tersentap dengan penulis/ penaip, lebih baik bertanya terlebih dahulu sebelum menonjolkan kesentapan pada beliau. Andaikata silap sentap... diri sendiri yang malu dan rasa bersalah kemudian hari nanti. Pada diri saya dan penulis/ penaip yang bakal meluahkan emosi, semoga berterus terang tentang emosi anda pada masa itu agar pembaca tak salah sentap. 

Teguran saya untuk mengeratkan silaturrahim, tak akan saya biarkan kamu `tarik-tarik rambut', dendam dan benci dia. Bila kita berada di tahap selesa, jangan pinggirkan mereka yang berada di 'tak berapa nak selesa'. Jangan lupa... bila-bila masa keselesaan kita boleh ditarik balik. Biar kamu tak suka saya sampai bila-bila, janji kamu berdua baik-baik saja. Peace!. 


Menu semalam: Kembong masak kicap & Sayur campur

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...