February 6, 2015

Kerja-ya 8: Garis panduan

Cik Diari Maya Saya,

Semalam tak ada post sebab kurang bahan cerita dan banyak sikit kerja. Malu-malu kucing pulak asyik cerita tentang makan. Maka, saya kumpul sekali.
Info tugas pelukis pelan paip: Salah satu tugas penting pelukis pelan paip macam saya ialah memastikan barang-barang seperti pemasangan meter air, dilukis mengikut garispanduan pihak berkuasa seperti Bomba dan Syabas. Diorang buat garispanduan ni sebab untuk kebaikan pengguna juga. Kekadang je macam menyusahkan. Kalau nak paip yang dipasang tu diluluskan, maka kena ikut garispanduan mereka. Terpulang pada kontraktor. Degil.. tak nak ikut? Sampai bila-bila pun  tak dapat kelulusan. Nak suap rasuah? ... Mau jadi tupai ler tuuuu, lambat laun jatuh ke tanah juga. Atau hidup tak berkat.

Yang terkini sahaja!

Cerita makan: kemarin menu datang dari peti beku. Bila dikumpul lauk pauk yang tak habis semalam punya semalam punya kemarin, maka terhasilnya 1 set menu makan malam. Tak terbuang dan jimat masa memasak dan penyelamat dikala tak sempat masak. Menu malam tadi ialah ikan goreng berlado & sayur campur goreng. Menu ringkas diperlukan sebab 30 minit lewat sampai rumah atas urusan pos laju. Teringin nak makan ikan kecik-kecik katanya. Alhamdulilah.... dipermudahkanNya rezeki kami sekeluarga.



No comments:

Post a Comment

Cerita Kiah

Minggu ni agak sibuk dengan rutin harian. Keje ofis.. submit FloraRosa, Ancubic, Tiara Hill. Keje rumah.. nak siapkan rumah untuk tetamu h...