February 4, 2015

Mee goreng dan ikan susu bakar

Kehidupan semalam saya lalui macam biasa. Aktiviti pagi dengan cuci pakaian.. masak sarapan dan persiapan menu tengahari. Sarapan semalam ialah mee goreng Sabah. Tak berkesempatan nak snap gambar sebab masing-masing tak sabar nak makan. Dah lama tak masak mee ni. Mee dan kicap pekat wajib diimport dari Lahad Datu. Mee goreng ni sarapan wajib bagi keluarga kat Lahad Datu. Gerai/ restoran kat negeri lain tak ada dapat mee macam ni... hanya di Sabah bhaa.

Sumber: Blogger 

Menu tengahari ialah ikan susu bakar, tempe sambal berlado dan kangkung goreng belacan. Ikan bakar lagi sebabnya tetamu kami ialah adik beradik sendiri.... orang Lahad Datu. Misti rindu masakan kampung. Lagi, tak mungkin bakar ikan di dalam apartment. Ikan susu ni sangat sesuai dibuat bakar. Rasa & ciri-ciri fizikal macam ikan terubuk. Jadi, hati-hati bila makan sebab banyak tulang-tulang halus. Macam tu kalau masak asam pedas sedap ler kan. Cer try... cer tryy

Ikan Susu. Sumber: Blogger

Gambar gegar. Makan malam... versi panas semula

No comments:

Post a Comment

Cerita Kiah

Minggu ni agak sibuk dengan rutin harian. Keje ofis.. submit FloraRosa, Ancubic, Tiara Hill. Keje rumah.. nak siapkan rumah untuk tetamu h...